Sosyal ağlar aracılığıyla bir insanın kişiliği hakkında doğru çıkarımlarda bulunmak bilimsel olarak mümkün. IBM’in Almaden Araştırma Merkezi’ndeki bir grup araştırmacının yeni çalışmasına göre bir Twitter kullanıcısının kişiliğini yorumlamak için 50 tweet yeterli oluyor.
Üç aylık süreçte 90 milyon Twitter kullanıcısının analiz edildiği araştırmada, bir kişinin kişilik yapısı 50 ila 200 tweet arasında anlaşılabiliyor.
Raporda, doğrudan kişiliği belirlemese de bazı kelimelerin karakter yapısındaki ipuçlarını ortaya çıkardığı ifade edilirken, bu nedenle reklamverenlerin Twitter’daki potansiyel müşterileri için özel hedefleme stratejileri uygulayabileceği ve mevcut takipçileri için ise daha derin bilgiler elde edebileceğine dikkat çekiliyor.
2010 yılından bu yana devam eden araştırma Economist‘te yer alan habere göre bu yıl sonunda reklam ve pazarlama şirketlerinin kullanabileceği bir ürün haline getirilecek. Kullanıcıların favori renginin ne olduğu ya da hangi akıllı telefonla ilgilendiği gibi veriler, şüphesiz reklam şirketleri açısından oldukça değerli. Belirtilene göre kullanıcılar hakkında derin içgörüler sunması beklenen bu yeni reklam aracı, finans hizmeti sunan şirketler test ediliyor.
Diğer yandan sosyal medyada yaptığınız gözlemler sonucu muhtemelen siz de birçok arkadaşınızın paylaşımlarına bakarak kişiliği hakkında yorum yaparken buluyorsunuzdur. Digital Jungle tarafından hazırlanan infografikte etrafınızda görmeye alıştığınız farklı kişiliklerin kısa analizlerini bulabilirsiniz.(sosyalmedya.co)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder