18 Haziran 2013

Android, Samsung'un Farklılaşmasını Engelliyor

Samsung'un Galaxy telefon serisi birden bire eski gösterişini kaybetti. Koreli şirket akıllı telefon satışlarında küresel piyasa lideri. Ancak J.P. Morgan'  ın bu ayın başında yaptığı, şirketin Galaxy S 4'ün satışlarının hayal kırıklığı yaşatmasının ardından parça siparişlerini azalttığı uyarısının ardından hisseleri yüzde 10 düştü


Analistler Samsung'un bu üç aylık dönemde aylık olarak yalnızca yedi milyon adet üst kalite akıllı telefon satabileceğini söylüyor. Bu rakamlar bir önceki model olan S 3'ün satışlarının aylık altı milyon adete ulaşarak zirve yaptığı dönemden halen oldukça yüksek. Ancak analistlerin S 4 için daha önceki tahminleri aylık yaklaşık 10 milyon adet satış yönündeydi.

Diğer taraftan Samsung'un ürettiği telefonlara yönelik en büyük sıkıntı Google'  ın Android işletim sistemiyle çalışıyor olması. Android işletim sisteminin tüm üreticiler tarafından kullanılabiliyor olması Samsung'un cihazlarını farklılaştırmasını zorlaştırıyor.

Samsung'un telefonları, geniş ekranlar ve atak pazarlama stratejileri sayesinde birkaç yıldan bu yana oldukça popüler. Ancak kullanıcılar, eli üzerinde gezdirerek ekranı kontrol edebilmek gibi, S 4'ü farklı kılması beklenen yeni yazılım özelliklerine henüz ısınabilmiş değil. Kullanıcıların telefonun, su geçirmeme ya da büyük bir objektifle yakınlaştırma özelliğine sahip olacak yeni modellerini beğenip beğenmeyeceğini söylemek için ise şu an için erken.

Samsung'un işletme karı üç çeyrek dönemden bu yana mobil cihaz üreten bölümden gelirken akıllı telefon satışlarında yaşanacak bir düşüş şirket için zor olacaktır.

Şirketin yararına olan ise yalnızca mobil cihaz üretiyor olmaması. Samsung, ekran ve bellek yongası da üretiyor. Bu metalaştırılmış akıllı telefon satışlarının düşmesi halinde Samsung'un kar baskısı karşısında korunmasına yardımcı olacaktır.

Diğer taraftan endüstriye parça satışı da pazar payını çalan rakiplerine karşı Samsung'a fayda sağlıyor. Örneğin satış araştırma şirketi Sanford Bernstein, Samsung'un geçen yılki işletme karının yüzde 5,7'sinin Apple'a yapılan bileşen satışlarından geldiğini tahmin ediyor. Ancak Apple'ın Samsung'a verdiği siparişleri azaltarak diğer bileşen üreticilerine ağırlık vermesi halinde bu savunma zayıflayabilir.
(Heard on the Street köşesinden alınmıştır)
wsj.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder